2009. június 17., szerda

Érettségi, és 5 év lezárása..

Ma végre géphez jutottam, és gondoltam megpróbálom leírni a történteket.
A vizsgával kapcsolatban nagyon vegyesek az érzéseim. Volt amit nehéznek éreztem ( NÉMET XD ), de volt, ami könnyen ment.

Szerintem 10 óra is elmúlt, mire bejutottam. Elsőre a törit választottam, a kedvenc tárgyamat. Kihúztam Géza fejedelmet és Szent Istvánt. Hiába éreztem, hogy menni fog.. bennem volt a para. Közben Bea bejött és némettel kezdett. Kihúzta a tételemet, akkor úgy éreztem összeomlok. Alig tudtam figyelni a saját feladatomra. Nagy sokára sorra kerültem, és idegességemben ledaráltam az egészet :D A feudalizmus alig akart eszembe jutni. De utána jött csak a feketeleves. Az elnök felvetette, hogy mi lenne ha a némettel folytatnám, és a tanárnőm is ezért a verzióért lelkesedett.. mit tehettem volna, ők voltak többségben.. ( és mint tudjuk a német tanárnőnek nagy hatalma van, elég volt csak kimondani a nevét múltkor, és a Rammstein kitűzőm eltört és leesett a táskámról :S na erre varjatok gombot ).

Ezt a feleletet már kevésbé élveztem.. kb. mint aki sosem tanult németet. Valami olyasmiről kellett volna beszélnem, hogy gyerekfelvigyázó vagyok és munkát keresek. De teljesen összekavarodtam. Szegény tanárnőm mindent megpróbált, többet beszélt mint én. Életem leghosszabb 10 perce volt az a vizsga :S egy örökkévalóságnak éreztem, és hogy még rosszabb legyen, az elnök tökéletesen értett németül.. Tuti ez volt a bűntetés, mert nem tanultam egész évben.. :S
A következő próbálkozás a magyar volt. Itt kétszer kellett húznom, mert nyelvtan is volt. Kihúztam Radnótit, az Idill és Halál kettősségét kellett volna ismertetnem. Ez többé kevésbé sikerült is, de a nyelvtani részen alaposan hínárba futottam a passzív szókínccsel. Én úgy gondoltam, hogy az teljesen megegyezik a holt nyelvekkel. Hálistennek a tanárnőm még az elején leállított, mielőtt túlságosan beégettem volna magam :D

Utolsónak hagytam a társadalmat és a vállalkozást. Az utóbbival majdnem elvéreztem. Kihúztam a tételt, és azt hittem elájulok. Beszélnem kellett volna a gazdasági körforgásról az Állam, a cégek és a háztartásban. Egy ideig csak ültem, közben megpróbáltam kidolgozni a társadalmat ( Mai magyar társadalom ), de egyre jobban aggasztott a vállalkozás, főleg hogy ofő sehol sem volt a beígért segédanyaggal. Elkezdtem agyalni a témán, és eszembe ötlött egy egyszerű mondat. A cégek a fogyasztók igényeihez igazítják a termelést. Leírtam, és ez lett a vezérfonalam. Elkezdtem írkálni mindenről ami eszembe jutott. A végén még ofő is beesett, és kaptam egy ábrát. Majdnem felröhögtem, mert totál ráhibáztam a témára XD ( valaki mégis vigyáz rám LENTRŐL *höhö* )

Társadalomnál ismertetnem kellett a projektemet, és a tétel is viszonylag jól ment. Még a vállalkozás is, kezdett is gyanús lenni, hogy ilyen könnyen lesz vége. Valamit megérezhetett ofő is, mert még megkérdezte hogy, hogyan akarják alakítani az SZJA-t. Gondolkozom, aztán benyögöm: gondolom növelik ( mint itt mindent, ami adó ), erre már mindenki nevetett rajtam kívül, az elnök pedig megsúgta hogy csökkenteni akarják.. na ez az én formám :D De legalább a vizsgának vége volt.


Azért az egyik legnagyobb poén mégse az feleleteim közepette hangzott el, hanem Koppányéban. Törizett, és pont Mária Teréziánál tartott. Nem igazán akart eszébe jutni a Pragmatica Szankció értelmezése, és a tanárnőnk már kezdte elveszíteni a türelmét és nyíltan utalgatott XDD

- Mária Terézia

- ööhhh

- TERÉZIA!!!!!

-ja, igen, a nőági örökösödés..

Félelmetes volt, mindenki röhögött :D

Hát igen, ez is eléggé 4.Gs volt :)


De sikerült. Mindenki leérettségizett.

Tegnap kaptuk meg a bizit :D ( ez nem az enyém, de az is így néz ki XD ) És nagy volt az öröm, na és a meglepetés.

Történelem : 5

Magyar ( és nyelvtan ) : 4

Társadalom ismeret ( és vállalkozás ) : 4

Német : 3

Matematika : 2

Szinte azonnal indultunk is a bankettre, a Trófeába. Gyorsan elment az a pár óra, talán túl hamar is. Sor került a kiértékelésünkre is ( volt ofőnk betartja az ígéreteit :D ). Én pedig megígértem, hogy tartom a kapcsolatot a német tanárnőmmel :)

Most kicsit gondban vagyok, akarok neki venni valami ajándékot :S de nem tudom mit. Olyasmi kellene, ami tartós és igazán különleges. Még gondolkozom.. A többiek ajándékát már kitaláltam.

A mai nap uncsi volt. A fél napot átaludtam, teljes nyugalomban. Már senki se zaklat ( csak anyám, de ő nem változik meg sose XD )

Na mára ennyi, vagyis ez 15-16-17. összefoglalása :D

Szombaton ÖkoParty.. nagyon izgalmas lesz :S



1 megjegyzés:

  1. Hűha.. Akkor hasonlóan szívtunk a némettel az érettségin! XP Én is végignyökögtem az egészet :P Nekem meg Britney Spears Cd-t kellett volna vennem! XD (ki hallgat BS-t? xP) Utána meg az iskolarendszer bemutatása németül. o.O' A mi elnökünk hál'isten nem értette (állítólag) a németet! (de ha értette, akkor jól leplezte! xD) Én meg úgy voltam vele, hogy tudom 1. nap kell mennem, de nem az elsők között! o.O Én voltam az 5. (...) Mondok oks, csak ne a némettel kezdjünk, mert akkor nekem kampec.. (na, mivel kezdtünk? XD)

    De utólag is gratulálok a bizidhez!!! :D

    Cserrygo

    VálaszTörlés